کد خبر: ۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
شکارچیان چینی در کمین خودروسازان جهان (1)
خودرونویس: در طول چند سال گذشته و با گسترش و رشد فوق‌العاده بازار چین، خودروسازان این کشور توانستند استعدادها و نیروهای باسابقه و شناخته بسیاری را از رقبای اروپایی و آمریکایی به خود جذب کنند. در این مجموعه، قصد داریم نگاهی کوتاه به این افراد و فعالیت‌های قبلی و فعلی آنها بیندازیم.
یارگیری در بزرگ‌ترین بازار دنیا

**استیو یوم چری

آخرین فردی که از آمریکا به یک خودروساز چینی پیوسته، استیو یوم است. او که یکی از افراد کارکشته و باسابقه جنرال‌موتورز در زمینه طراحی بود، اکنون یکی از مدیران طراحی چری محسوب می‌شود. یوم قرار است جایگزین جیمز هوپ شود. یوم یک طراح 50 ساله کره‌ای-آمریکایی است و از سال 2000 ت 2012 به عنوان دستیار ارشد بخش طراحی در استودیوی پیشرفته جی‌ام در کالیفرنیا فعالیت می‌کرد. او سپس به SGMW که شرکت مشترک جنرال‌موتورز و شرکت چینی SAIC است، پیوست. او سابقه همکاری با فورد و هیوندای را هم دارد.

یارگیری در بزرگ‌ترین بازار دنیا

 **دمیتری ویچدومینی بریلیانس

دمیتری که طراح ارشد پینین‌فارینا بود، سابقه 15 سال طراحی حرفه‌ای خودروها را دارد. بریلیانس پس از همکاری‌های گسترده با پینین‌فارینا، تصمیم گرفت که طراح این شرکت را استخدام کند. او در طراحی بعضی مدل‌های برلیانس مانند BS4 و H530 همکاری داشت. ویچدومینی از سال 2012 در برلیانس مشغول به کار شد.

یارگیری در بزرگ‌ترین بازار دنیا

 **پیتر هاربری جیلی

مدیر بخش طراحی ولوو نیز در سال 2011 به گروه جیلی پیوست. استفان جیکوبی، مدیر ولوو در آن زمان گفت که پیتر هاربری نقش بسزایی در طراحی محصولات ولوو داشته است و جایگاه بلندی در صنعت خودروسازی دنیا دارد. این طراح 61 ساله انگلیسی، کار خود در ولوو را در سال 1991 شروع کرد و بین سال‌های 2002 تا 2009 در فورد، آستون‌مارتین، جگوار، لندروور مشغول بود و سپس به ولوو بازگشت. جیلی در سال 2010 ولوو را به قیمت 1.5 میلیارد دلار از فورد خرید. البته بخش طراحی این دو شرکت از هم مستقل هستند و به صورت جداگانه‌ای اداره می‌شوند.

یارگیری در بزرگ‌ترین بازار دنیا

 **بنیوت جیکوب فیوچر موبیلیتی

 یکی از مهم‌ترین اخبار جابجایی سال پیش، جدا شدن مدیر طراحی بخش i از ب‌ام‌و و پیوستن به خودروساز نوپای چینی بود. شرکت فیوچر موبیلیتی در واقع یک استارتاپ خودروهای الکتریکی در شهر شنزن محسوب می‌شود. جیکوب از زمان شروع به کار زیرشاخه i در سال 2010، مدیر آن بود و محصولات i3 و i8 در زمان او معرفی شده‌اند. او همچنین مدتی قائم‌مقام مدیر طراحی ب‌ام‌و و گروه طراحی پیشرفته ب‌ام‌و نیز بود.

یارگیری در بزرگ‌ترین بازار دنیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
خارجی پل پوزیشن باکو از آن همیلتون شد
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه فرمول ۱ آذربایجان

پل پوزیشن باکو از آن همیلتون شد

خارجی نخستین پل پوزیشن زارکو‌ در مسابقات Moto GP
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه موتورسواری هلند

نخستین پل پوزیشن زارکو‌ در مسابقات Moto GP

خارجی پورشه به فرمولE می پیوندد
محبوب ترین مسابقه بین خودروسازان کدام است؟

پورشه به فرمولE می پیوندد

داخلی بالاگرفتن شایعات حضور آئودی در فرمول 1
آیا آئودی به فرمول 1 وارد میشود؟

بالاگرفتن شایعات حضور آئودی در فرمول 1

خارجی نخستین پیروزی تیم هندی این مسابقات
نتیجه مسابقه فرمول الکتریکی برلین

نخستین پیروزی تیم هندی این مسابقات

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر