کد خبر: ۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
خودرونویس: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته بین شرکت آرین‌موتور و جمعی از خبرنگاران، بنا بر این شد که 4 محصول کلیدی این شرکت، یعنی میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و دی‌اس 5 و 6 را برای تست در شرایط مختلف به جاده‌های کشور ببریم و برای انجام این تست تعدادی از خبرنگاران نیز همراه گروه به این سفر آمده بودند. مسیر انتخابی از تهران به سمت گرگان بوده و طوری برنامه‌ریزی شده بود که هر خبرنگار بتواند به طور میانگین با هر خودرو 100 کیلومتر رانندگی کند.
آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر

معرفی خودرو

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس‌اوور دو دیفرانسیل با ابعادی نزدیک به یک SUV و امکاناتی مناسب است که در حال حاضر 2 نسخه از آن(که نسخه دوم فیس لیفتی از نسخه اول است) در بازار ایران موجود است. مدل موجود در تست تیپ 3 اوتلندر بود که در مقایسه با تیپ 5 این خودرو امکانات کمتری دارد. اوتلندر در بازار فروش رقبایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس و تویوتا راو4 را پیش روی خود دارد.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین اوتلندر، سادگی داخل کابین در مقایسه با سایر رقبا به خصوص کولئوس و هیوندای، نظر شما را جلب می‌کند. به لطف طول زیاد خودرو، فضای داخلی بسیار مناسبی برای سرنشینان فراهم شده که حتی در ردیف عقب، فضای پا کافی، به کیفیت سواری این خودرو افزوده است.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

غربیلک فرمان خوش‌دست و صندلی‌های چرمی با کیفیت که بدن را به خوبی دربر می‌گیرند از جذابیت‌های داخل کابین اوتلندر به حساب می‌آیند. یکی از نکات هیجان‌انگیز در اوتلندر وجود شیفتر‌های تعویض دنده پشت فرمان است که خبر از رانندگی اسپرت لذت بخشی را با این کراس‌اوور جسور می‌دهد. بر روی فرمان خودرو کلیدهای مربوط به تنظیم کروز کنترل و تنظیم سیستم صوتی و پاسخ به تلفن همراه قرار دارند که دسترسی راننده را به این امکانات راحت‌تر کرده‌اند. در قسمت میانی داشبورد نمایشگر لمسی قرار دارد که در زیر آن پنل‌های مربوط به تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و نشانگر‌های کیسه هوا و کلید چهارچراغ خودرو قرار دارند و همچنین اهرم تعویض دنده و ترمز دستی معمولی( در تیپ 5 ترمز پارک به صورت برقی است) و کلید مربوط به تنظیم حالت دیفرانسیل (4WD eco، 4WD auto، 4WD Lock) و دکمه‌های روشن و خاموش گرمکن صندلی‌های جلو  در قسمت پایینی کنسول قرار گرفته‌اند.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

 آزمایش رانندگی

پا را بر روی پدال ترمز گذاشته و کلید start engine را فشرده و پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر اوتلندر با صدایی آرام شروع به کار می‌کند. دنده را در حالت D قرار داده و حرکت را آغاز می‌کنیم. در همان ابتدای حرکت شما از عملکرد و هماهنگی گیربکس و موتور اوتلندر شگفت‌زده خواهید شد. چراکه با توجه به موتور 170 اسب بخاری و جعبه دنده CVT، شتاب‌گیری بسیار خوبی را از خود نشان ‌داد که از تمام رقبای کره‌ای خود عملکرد بهتری داشت. با نگهداشتن شیفتر مثبت پشت فرمان، حالت تعویض دنده از پشت فرمان فعال گردید و با فشار مجدد، گیربکس به همان حالت D باز می‌گردد.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

فرمان خوش‌دست و محل قرار گیری مناسب شیفتر، دست به دست هم داده تا رانندگی لذت بخشی را با اوتلندر تجربه بکنید و امکان اجرای مانورهای سریع را با این کراس‌اوور داشته باشید. تعویض دنده با شیفترها به سرعت و دقت تمام انجام می‌گیرد و در هر دور موتوری اوتلندر تمایل به شتاب‌گیری دارد و این حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

کیفیت سواری به لطف سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب، نرم  و آرام بوده و در عین حال در حرکت‌های مارپیچ حس واژگونی یا انحراف به سرنشینان دست نخواهد داد. عایق بندی خوب اتاق نیز باعث شده تا صدای موتور تا دور 4000 وارد کابین نشود و از این دور به بالا صدای دلنشین کمی به اتاق وارد می‌گردد که اصلا آزار دهنده نیست. سیستم تهویه مطبوع میتسوبیشی هم عملکرد قابل توجهی داشت به طوری که همه سرنشینان به شدت سرمای  آن اشاره کردند.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

خارج از جاده با اوتلندر

دو دیفرانسیل بودن اوتلندر باعث شد تا ما با دلی قرص، مسیرهای خارج‌  جاده‌ای را طی کنیم. اوتلندر یک کراس‌اوور است و نباید انتظاری که شما از یک SUV تمام عیار در پیمایش مسیرهای صعب‌العبور دارید از این خودرو داشته باشید چراکه ارتفاع پایین سپر و قدرت کمتر موتور درمقایسه با SUV مانع پیمایش مسیر می‌گردد.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

برای پیمایش مسیر خاکی در ابتدا خودرو را توسط کلید تعبیه شده روی کنسول وسط بر روی حالت 4WD Lock قرار داده و جعبه دنده را در حالت L قرار داده تا بتوان با حداکثر گشتاور مسیر را طی کرد. سیستم تعلیق در این مسیرها عملکرد بسیار رضایت بخشی از خود نشان داد و ضربه‌های وارد شده به خوبی جذب شده و کمترین نوسانات به اتاق منتقل کرده و از تکان‌های شدید عرضی و حرکت عمودی بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کرد. سیستم ESP از از عملکرد بسیار دقیقی برخوردار بوده و در حین پیمایش مسیر با سرعت زیاد در چند قسمت، خودرو را به مسیر بازگرداند و مانع از انحراف و واژگونی خودرو گردید.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

اتفاقی که باعث شگفت زدگی همه شد پیمایش شیبی در حدود 30 الی 35 درجه توسط اوتلندر بود که به راحتی هرچه تمام و بدون فشار زیاد این مسیر را پیمود و در بالاترین نقطه این شیب نیز دور زده و سپس به سمت پایین حرکت کرده و به هیچ وجه احساس نا امنی و واژگونی به داخل کابین و راننده و سرنشینان منتقل نشد. این توانایی اوتلندر حاکی از قابلیت بالای این خودرو در پیمایش مسیرهای آفرود بود که بسیار عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای کره‌ای از خود به نمایش گذاشت.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر

سخن آخر

اوتلندر با قابلیت‌های بی نظیر خود در مسیرهای خارج از جاده و امکانات مناسب و ایمنی بالا و فضای جادار و در کنار همه این‌ها، مصرف بنزین مناسب 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای خانواده‌ای است که دوست دارند با خیال راحت و دلی آسوده به سفر بروند و با اطمینان مسیرهای خاکی و صعب‌العبور را نیز بپیمایند.

آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر
آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر
آزمایش فنی  جاده و خارج جاده‌ای میتسوبیشی اوتلندر + تصاویر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
خارجی پل پوزیشن باکو از آن همیلتون شد
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه فرمول ۱ آذربایجان

پل پوزیشن باکو از آن همیلتون شد

خارجی نخستین پل پوزیشن زارکو‌ در مسابقات Moto GP
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه موتورسواری هلند

نخستین پل پوزیشن زارکو‌ در مسابقات Moto GP

خارجی پورشه به فرمولE می پیوندد
محبوب ترین مسابقه بین خودروسازان کدام است؟

پورشه به فرمولE می پیوندد

داخلی بالاگرفتن شایعات حضور آئودی در فرمول 1
آیا آئودی به فرمول 1 وارد میشود؟

بالاگرفتن شایعات حضور آئودی در فرمول 1

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر