کد خبر: ۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
خودرونویس: در سال‌های اخیر اقشار مختلف به سمت خودروهای کراس‌اوور شهری رو آورده‌اند. چراکه که این دسته از خودروها، هم سواری نرم یک خودروی سدان را دارند و هم بخشی از قابلیت‌های یک خودروی suv را دارند. یکی از کراس‌اوورهایی که به تازگی نسل دوم آن با طراحی جدید وارد کشورمان شده رنو کولئوس 2017 است.
کولئوس سواری در کویر+ تصاویر

نمای ظاهری

در طراحی نسل دوم کولئوس کاملا از رنو تلیسمان الگوبرداری شده و زبان طراحی جدید رنو در آن مشاهده می‌گردد و رنو به امید آن است تا با این سبک طراحی بتواند فروش ناموفق نسل اول این خودرو را جبران کند. در قسمت‌های مختلف بدنه کولئوس مانند گلگیرهای جلو، طبق سنت دیرینه رنو از فایبرگلاس استفاده شده است تا باعث سبک سازی این خودرو گردد. بر روی سپر عقب خودرو 2 جای اگزوز کرومی شکل طراحی شده‌اند که در واقع نمایشی بوده و اگزوز به صورت تکی در زیر سپر خودرو قرار دارد. چراغ‌های جلو با تلکنولوژی LED، نوردهی بسیار زیادی در شرایط مختلف دارند و طراحی هماهنگ آن‌ها با خطوط در موتور و گلگیر جلو ظاهری پر ابهت و لوکس به این خودرو بخشیده‌ است. بر روی قسمت جلویی درب جلوی خودرو دو آبشش قرار دارند که کاملا نمادین هستند و صرفا جهت زیبایی بیشتر طراحی شده‌اند. طراحی نسل دوم خودرو نسبت به نسل قبلی از دقت و ظرافت بیشتری برخوردار است و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و کاملا متفاوت با نسل پیشین طراحی شده است.

کولئوس سواری در کویر+ تصاویر

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین خودرو، کاملا متوجه الگوبرداری از رنو تلیسمان و مگان جدید می‌شوید. صندلی‌های چرمی کولئوس از کیفیت و راحتی مطلوبی برخوردار هستند و به خوبی بدن سرنشین را دربر می‌گیرند. در اطراف کنسول میانی خودرو، 2 عدد دستگیره مورب طراحی شده است، که اگر سرنشین یا راننده بلند قد باشند در مسافت‌های طولانی باعث خستگی زانوی آن‌ها می‌گردد. بر روی داشبود این خودرو، مانیتور بزرگ عمودی 8.7 اینچی قرار دارد که کاملا همانند تلیسمان است و به لطف آن دسترسی راننده به آپشن‌ها و امکانات خودرو از قبیل رهیاب و سیسنم صوتی و ... بسیار آسان شده است. در قسمت پایینی این نمایشگر، ادوات مربوط به تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار دارند و در پایین آن‌ها، کلیدهای مربوط به گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو قرار گرفته‌اند.

کولئوس سواری در کویر+ تصاویر

بر روی فرمان خوش‌دست این خودرو کلید‌های مربوط به تنظیم سیستم سیستم صوتی و کروز کنترل خودرو قرار دارند که دسترسی راننده را در زمان رانندگی به این امکانات راحت کرده است. همچنین پشت آمپر خودرو، یک صفحه نمایشگر قرار دارد که تداعی کننده عقربه نشانگر سرعت را می‌کند که به جذابیت فضای داخلی این خودرو افزوده است. در قسمت بالایی رودری‌های خودرو یک نوار نئونی در شب روشن می‌شود که به زیبایی داخل کابین افزوده است. در ردیف عقب خودرو جای پای سرنشینان، با توجه به کلاس خودرو بسیار مناسب بوده و دریچه‌های تهویه مطبوع برای ردیف عقب به همراه 2 خروجی USB تعبیه گردیده است.

کولئوس سواری در کویر+ تصاویر

تجربه رانندگی

رنو کولئوس 2017 از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر که با نیسان اکس-تریل مشابه است بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت 168 اسب بخار و حداکثر گشتاور 226 نیوتون متر را تولید بکند و از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند. حال دکمه استارت را زده و پیشرانه خودرو با صدای بسیار کم و تقریبا بی صدا بیدار می‌گردد. شیفتر دنده را در حالت D قرار داده و با کمی فشار بر روی پدال گاز ترمز برقی آن غیر فعال می‌گردد و کولئوس به نرمی حرکت می‌کند. فرمان الکترونیکی کولئوس از نرمی بی‌نظیر و دقت بالایی برخوردار هست و گیربکس CVT و موتور 2.5 لیتری آن شتاب خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند. در بزگراه سواری نرم و بی صدای کولئوس واقعا لذت بخش بوده و داخل کابین آرامش بسیار بالایی حکم فرماست. حال تصمیم می‌گیریم کمی به مسیرهای خاکی و رمل مانند برویم و قابلیت‌های کولئوس را در آنجا بررسی کنیم.

کولئوس سواری در کویر+ تصاویر

در کویر سیستم ESP را غیر فعال کرده تا بتوان با هرزگردی چرخ‌‌ها رمل‌ها را پشت سر گذاشت. باد لاستیک‌ها را کم کرده و حرکت را آغاز می‌کنیم. همچنان تعلیق کولئوس به نرمی عمل می‌کند و ناهمواری‌های مسیر را به کم‌ترین میزان به داخل اتاق منتقل می‌کند. در قسمت‌هایی از مسیر که کمی کولئوس لیز میخورد( که کاملا امری طبیعی در رمل نوردی است) سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش به صورت خودکار روشن می‌گردد که باعث عدم هرزگردی چرخ‌ها شده و سبب می‌شود خودرو در آن قسمت عملکرد مناسبی نداشته باشد. در واقع با خاموش کردن ESP، این سیستم به طور موقت خاموش می‌گردد و زمانی که خودرو لازم بداند آن را به صورت خودکار وارد مدار می‌کند. در شرایطی که کولئوس در شن متوقف شده است اگر پدال گاز را بفشارید، به گیربکس CVT خوردو فشار زیادی می‌آید و باعث آسیب رسیدن به آن می‌گردد. البته انتظار ما از کولئوس انتظار بالایی بود ولی کولئوس از طرف تیم ما نمره قبولی را کسب می‌کند. کولئوس در این مسیرها به لطف فرمان نرم و دقیق، مانور پذیری بسیار تند و سریعی دارد. با توجه با فاصله محور و قدرت موتور و وزن کولئوس، عملکرد خوبی را از خود در تست کویر نشان داد و مشخص شد که یک خودروی قابل اعتماد برای افرادی است که دوست دارند کمی هم تجربه رانندگی خارج از جاده و رانندگی در مکان‌های ناهموار و مسیرهای خاکی و برفی ساده را تجربه کنند.

کولئوس سواری در کویر+ تصاویر

 

امکانات رفاهی و ایمنی

رنو کولئوس موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی در تست تصادفات گردیده است. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی‌ که رنو برای این خودرو در نظر گرفته می‌توان به مواردی نظیر استارت دکمه‌ای، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، آینه داخل کابین مجهز به سیستم ضد نور خیره کننده، سقف پاناراما، سیستم صوتی پیشرفته Bose با 12 عدد اسپیکر و ساب وووفر و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی و ... اشاره کرد.

کولئوس سواری در کویر+ تصاویر
کولئوس سواری در کویر+ تصاویر
کولئوس سواری در کویر+ تصاویر
کولئوس سواری در کویر+ تصاویر
کولئوس سواری در کویر+ تصاویر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
خارجی پل پوزیشن باکو از آن همیلتون شد
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه فرمول ۱ آذربایجان

پل پوزیشن باکو از آن همیلتون شد

خارجی نخستین پل پوزیشن زارکو‌ در مسابقات Moto GP
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه موتورسواری هلند

نخستین پل پوزیشن زارکو‌ در مسابقات Moto GP

خارجی پورشه به فرمولE می پیوندد
محبوب ترین مسابقه بین خودروسازان کدام است؟

پورشه به فرمولE می پیوندد

داخلی بالاگرفتن شایعات حضور آئودی در فرمول 1
آیا آئودی به فرمول 1 وارد میشود؟

بالاگرفتن شایعات حضور آئودی در فرمول 1

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر