کد خبر: ۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵
خودرونویس: سامسونگ در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ خبر از تولید نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی داد.
رونمایی از نسل جدید باتری های خودرو سامسونگ

**در سال ۲۰۲۱ میلادی، تعدادی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان چندین مدل خودروی الکتریکی تولید و عرضه خواهند کرد. تکنولوژی باتری‌ها می‌تواند شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی و ویژگی‌های موجود در آن‌ها را محدود کند، اما سامسونگ می‌خواهد دید مشتریان را به دهه‌ی پیش‌رو معطوف کند. سامسونگ SDI، شرکت کره‌ای فعال در زمینه ساخت باتری‌های لیتیوم یونی و سیستم‌های انرژی نو، که وظیفه‌ تأمین باتری برای کمپانی بزرگ ب‌ام‌و را نیز بر عهده دارد، امروز در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ خبر از تولید نسل آینده‌ی باتری‌ها داد. این باتری‌ها شعاع حرکتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را برای خودروهای الکتریکی تأمین خواهند کرد و به سیستم شارژ سریع مجهزند. سامسونگ SDI، مدت زمان شارژ سریع این باتری را ۲۰ دقیقه اعلام کرده است.

 **باتری با چگالی زیاد، طوری طراحی شده است که بتواند در مدت زمان یک توقف کوتاه برای صرف یک نوشیدنی در طی مسیر، قدرت لازم برای ۵۰۰ کیلومتر حرکت را ذخیره کند (چیزی حدود ۸۰ درصد ظرفیت کل باتری). شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر در مقایسه با متوسط شعاع حرکتی تسلا مدل اس با شارژ کامل بیشتر است و می‌توان اقرار کرد که سامسونگ گام بزرگی برداشته است. به‌جای استفاده از سلول‌های بیشتر در باتری خودروهای الکتریکی که باعث بالا رفتن وزن باتری و خودرو می‌شود، سامسونگ امیدوار است با استفاده از سیستم شارژ سریع، مشابه سیستمی که در تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، مشتریان دچار اضطراب ناشی از تمام شدن شارژ باتری‌ها نشوند و بتوانند بدون توقف‌های طولانی، مسافت‌ زیادی رانندگی کنند.

 **علاوه بر این خبر، سامسونگ SDI خبر از بهبود باتری‌های سیلندری 21700 داد. در نسل جدید این باتری‌ها، که تا حدودی شبیه گلوله‌های شات‌گان هستند، چگالی انرژی، قدرت و کارایی بهبود یافته است. قطر این باتری‌ها ۲۱ میلی‌متر و طول آن‌ها ۷۰ میلی‌متر است و به‌خاطر همین ویژگی‌ها، سازندگان بزرگ خودروهای الکتریکی به این باتری چشم دوخته‌اند. تسلا نیز در رقابت با سامسونگ SDI اخیرا اعلام کرده است که کارخانه‌ی Gigafactory آن با تمام ظرفیت، کار ساخت سلول‌های باتری‌‌های لیتیوم یونی این شرکت را که در همکاری با پاناسونیک طراحی شده‌اند، آغاز کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
داخلی بازنده پیروز است! + تصاویر
رنو کپچر یا سانگ‌یانگ تیوولی؟

بازنده پیروز است! + تصاویر

خارجی ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت
تجربه رانندگی با رنو سیمبل در دمای منفی 7 درجه

ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت

خارجی گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر
تجربه رانندگی با فولکس واگن e-Golf

گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر

داخلی نقاب تازه F3 + تصاویر
تجربه رانندگی با BYD F3 جدید در چین

نقاب تازه F3 + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش، نوشته و عکس: محمدعلی ملاعبداللهی
خارجی کشتی جنگی شورولت + تصاویر
دیدار با شورولت کوروت 1973

کشتی جنگی شورولت + تصاویر

نام خبرنگار: نوشته: محمدباقر وحید/ عکس: عمید ناصر
داخلی رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر
ملاقات با پلیموث باراکودا 1971

رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر

سدان الهه پارادوکس
اولین تجربه رانندگی با سایپا ساینا

الهه پارادوکس

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر