کد خبر: ۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵
خودرونویس: در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 مرسدس و AMG از محصول مشترک جدید خود رونمایی کردند.

** امسال به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال همکاری پربار مرسدس بنز و کمپانی AMG، این دو شرکت در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷، از خودروی جدیدی با نام مرسدس AMG GT C مدل 2018 در کنار مدل‌های بهبودیافته‌ی کوپه GT و GT S 2018 رونمایی کردند. این عضو جدید خانواده‌ی AMG GT بالاتر از مدل‌های پایه‌ی GT و GT S و پایین‌تر از AMG GT R پرقدرت قرار می‌گیرد. جای تعجب نیست که این خودرو از پیشرانه، استایل طراحی و سطح تجهیزات به‌کاررفته در مدل رودستر AMG GT C که دو ماه پیش در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شد، بهره می‌برد.


** این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژ مجهز است که می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و این بدان معنا است که پیشرانه‌ی آن نسبت به مدل
AMG GT (با قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتن‌متر که البته در مدل‌های ۲۰۱۶ به بعد، ۱۳ اسب بخار به قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر به گشتاور تولیدی آن افزوده شده است) و مدل AMG GT S (با قدرت ۵۱۵ اسب بخار و گشتاور ۶۷۰ نیوتن‌متر که البته در مدل‌های ۲۰۱۶ به بعد، ۱۲ اسب بخار به قدرت و ۲۰ نیوتن‌متر به گشتاور تولیدی آن افزوده شده است) قوی‌تر است. مدل قدرتمند AMG GT R همچنان با داشتن ۵۷۷ اسب بخار قدرت در کنار گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متری در صدر اعضای این خانواده جای دارد.

مرسدس از AMG GT C پرده برداری کرد

** GT C همچنین از سیستم اگزوز AMG و دسته‌موتورهای دینامیک بهره می‌برد. به‌علاوه، زاویه‌ی منفی کمبر در چرخ‌های جلوی این خودرو افزایش یافته‌ است. GT C در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود، به لاستیک‌های پهن‌تر مجهز شده است و گلگیرهای عقب آن به اندازه‌ی ۵.۵ سانتی‌متر عریض‌تر شده‌اند. این خودرو به سیستم تعلیق اسپرت، سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ، ضربه‌گیرهای تطبیق‌پذیر و ترمزهای جلوی بزرگ‌تر مجهز شده است. همانند نسخه‌ی رودستر، این مدل به لاستیک‌های پهن و رینگ‌های 265/35R-19 در جلو و 305/30R-20 در عقب مجهز است. برای تکمیل ویژگی‌های مکانیکی فوق‌العاده در این خودرو از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته با کلاچ دوگانه و حالت اسپرت استفاده شده است.

** بدنه‌ی عریض‌تر GT C به آن ظاهری خشن‌تر و سرسخت‌تر از مدل‌های GT و GT S بخشیده است که البته با جلوپنجره‌ی جدید AMG موسوم به Panamericana، ظاهر همه‌ی نسخه‌های GT جذاب‌تر از گذشته خواهد شد. مرسدس هنوز قیمت رسمی GT C و نسخه‌های بهبودیافته‌ی GT را اعلام نکرده است؛ اما این کمپانی شتاب و حداکثر سرعت مدل‌های جدید را اعلام کرده است. بر اساس اعلام مرسدس، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت GT C ، GT S، GT و GT R جدید به ترتیب برابر ۳.۹، ۳.۷، ۳.۶ و ۳.۵ ثانیه خواهد بود و به همین ترتیب حداکثر سرعتی که این خودروها توانایی دستیابی به آن را دارند برابر ۳۰۴، ۳۱۱، ۳۱۷ و ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت است (حداکثر سرعت مدل‌های کانورتیبل GT و GT C در مقایسه با نسخه‌های کوپه حدود ۲ کیلومتر بر ساعت کمتر است).

مرسدس از AMG GT C پرده برداری کرد

** AMG GT C با یک مدل خاص به نام Edition 50 راهی بازار خواهد شد. برای رنگ‌آمیزی بدنه‌ی این نسخه از GT C از رنگ ماتی موسوم به Graphite Gray Magno استفاده شده است و رینگ‌های آن با رنگ مشکی و کروم تزیین شده‌اند. در کابین این خودرو از چرم‌های مشکی و خاکستری و برای دور فرمان آن از پارچه‌ی جیر میکرو استفاده شده است. مدل خاص Edition 50 در نسخه‌های رودستر و کوپه به تولید خواهد رسید و البته از هر نسخه تنها ۵۰ دستگاه تولید خواهد شد. مدل GT R کوپه‌ و GT C در اواخر تابستان به مشتریان تحویل داده خواهند شد و بقیه‌ی مدل‌ها در پاییز سال جاری راهی بازار می‌شوند.

** به گزارش خودرونویس به نقل از زومیت، اما سوال مهم این است که آیا مرسدس واقعا دلیلی برای تولید ۶ نسخه‌ی مختلف از خودروی اسپرت GT دارد؟ یا اینکه آیا پورشه دلیلی برای تولید ۱۹ نسخه‌ی مختلف از مدل 911 Carrera دارد؟ اگرچه جواب منطقی برای هر ۲ سوال احتمالا یک نه محکم است؛ اما ما در جایگاهی نیستیم که برای کمپانی‌ها تعیین تکلیف کنیم.

مرسدس از AMG GT C پرده برداری کرد

عناوین دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
سدان گل سرسبد سئات + تصاویر
تجربه رانندگی با سئات لئون 5 در FR در پیست آزادی

گل سرسبد سئات + تصاویر

نام خبرنگار: ارشیا عباسی/ عکس: عمید ناصر
شاسی بلند داستر با دیفرانسیل اضافه
اولین تست و بررسی رنو داستر 4WD مدل ۲۰۱۷

داستر با دیفرانسیل اضافه

شاسی بلند جان سخت + تصاویر
تجربه رانندگی با ولوو XC 90 در تهران

جان سخت + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش و نوشته: ارشیا عباسی/ عکس: عمید ناصر
کراس اوور دو دیفرانسیل هیجان‌انگیز
تجربه رانندگی با تویوتا RAV4 فیس‌لیفت 2016

دو دیفرانسیل هیجان‌انگیز

کراس اوور در آرزوی جیپ
تجربه رانندگی با کیا سورنتو 2016 در تهران

در آرزوی جیپ

نام خبرنگار: آزمایش و نوشته: یحیی دادگر/ عکس: عمید ناصر
هاچ بک اولتیماتوم فرانسوی!
تجربه رانندگی با DS 5 در تهران

اولتیماتوم فرانسوی!

داخلی آسمان پر ستاره +تصاوير
ملاقات با مرسدس بنز تایپ 121 مدل 1960

آسمان پر ستاره +تصاوير

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر