کد خبر: ۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵
خودرونویس: نیسان، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، از طرح مفهومی جدید خود با نام وی-موشن ۲ (V-Motion 2.0) رونمایی کرد.

** فرضیه‌ی سیر تکاملی تنها محدود به حیوانات نیست. طرح مفهومی جدید شرکت نیسان با نام وی‌-موشن ۲ (Vmotion 2.0)، همانند نسل جدید ماکسیما و مورانو، موجب بهبود قابل توجه طراحی وی-موشن این برند شد. در کنار معرفی آخرین طراحی شرکت نیسان، طرح مفهومی وی-موشن ۲، نمایی از نسل بعدی سدان متوسط آلتیما خواهد بود.

** طول، عرض و فاصله‌ی دو محور این خودرو به ترتیب برابر ۴۸۵.۹، ۱۸۹ و ۲۸۵ سانتی‌متر است که طول آن نسبت به نسل حال حاضر آلتیما، ۱.۳ سانتی‌متر کوتاه‌تر و عرض و فاصله‌ی بین دو محور آن به ترتیب ۶ و ۷.۴ سانتی‌متر بلندتر است. فاصله‌ی کمتر دو انتهای خودرو تا چرخ‌ها، ظاهر دینامیکی‌ قوی‌تری نسبت به نسل حال حاضر آلتیما ایجاد کرده است. همچنین نشانه‌های خودروهای لوکس همانند چرخ‌های بزرگ، دستگیره‌های تراشیده‌ و همچنین برعکس باز شدن درها دیده می‌شود. LED-های باریک چراغ‌های جلو و عقب، سطوح شکسته‌ی جانبی، پنل مشکی‌رنگ سقف و جلوپنجره‌ی بزرگ به همراه خطوط تیز به‌کاررفته در این خودرو، آن را از یک خودروی سدان خانوادگی دور کرده است.

** فضای داخلی این خودرو، متشکل از صندلی‌های چرمی با رنگ روشن و مزین به تریم چوبی راه راه است. نمایشگر عریضی در داشبورد جای گرفته که شامل ابزارهای دیجیتالی و رابط مولتی‌مدیا است. برای این که به راننده و سرنشین جلو اجازه‌ی مشاهده‌ی کامل پنل داده شود، قسمت بالایی فرمان بریده شده است و حالت D شکل به خود گرفته است. نمایشگر لمسی که در کنسول مرکزی قرار گرفته است، به سامانه‌ی صوتی و تصویری و مسیریابی و سایر امکانات اختصاص دارد. برای سرنشینان عقب نیز نمایشگر کوچکی تعبیه شده است که برخی اطلاعات را نمایش می‌دهد.

نیسان از مفهومی ویژه نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد

** وی-موشن ۲ به سامانه‌ی رانندگی خودران پروپایلت شرکت نیسان مجهز شده است. این سامانه روی نسل بعدی خودروی الکتریکی نیسان لیف نیز به کار گرفته می‌شود. این سیستم، توانایی کنترل سرعت، ترمز و فرمان را دارد؛ اما برای تعویض خط و یا سبقت گرفتن نیاز است راننده کنترل خودرو را به دست گیرد. سامانه‌ی پروپایلت موجب می‌شود که چراغ‌های جلو پنجره و دیفیوزر عقب روشن شود و از این طریق دیگران می‌فهمند که سیستم خودران این خودرو روشن است.

** به گزارش پایگاه خبری خودرونویس به نقل از زومیت، با این‌که راجع به جزییات سطوح این طرح مفهومی صحبت زیادی نکردیم، اما طراحی کلی خارجی و داخلی این خودرو به همراه سامانه‌ی خودران آن، این سرنخ را می‌دهد که نسل بعدی آلتیما می‌تواند طراحی ماجراجویانه‌ای داشته باشد و مجهز به فناوری‌ خودران باشد.

نیسان از مفهومی ویژه نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد

عناوین دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
سدان گل سرسبد سئات + تصاویر
تجربه رانندگی با سئات لئون 5 در FR در پیست آزادی

گل سرسبد سئات + تصاویر

نام خبرنگار: ارشیا عباسی/ عکس: عمید ناصر
شاسی بلند داستر با دیفرانسیل اضافه
اولین تست و بررسی رنو داستر 4WD مدل ۲۰۱۷

داستر با دیفرانسیل اضافه

شاسی بلند جان سخت + تصاویر
تجربه رانندگی با ولوو XC 90 در تهران

جان سخت + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش و نوشته: ارشیا عباسی/ عکس: عمید ناصر
کراس اوور دو دیفرانسیل هیجان‌انگیز
تجربه رانندگی با تویوتا RAV4 فیس‌لیفت 2016

دو دیفرانسیل هیجان‌انگیز

کراس اوور در آرزوی جیپ
تجربه رانندگی با کیا سورنتو 2016 در تهران

در آرزوی جیپ

نام خبرنگار: آزمایش و نوشته: یحیی دادگر/ عکس: عمید ناصر
هاچ بک اولتیماتوم فرانسوی!
تجربه رانندگی با DS 5 در تهران

اولتیماتوم فرانسوی!

داخلی آسمان پر ستاره +تصاوير
ملاقات با مرسدس بنز تایپ 121 مدل 1960

آسمان پر ستاره +تصاوير

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر