کد خبر: ۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵
خودرونویس: نیسان، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، از طرح مفهومی جدید خود با نام وی-موشن ۲ (V-Motion 2.0) رونمایی کرد.

** فرضیه‌ی سیر تکاملی تنها محدود به حیوانات نیست. طرح مفهومی جدید شرکت نیسان با نام وی‌-موشن ۲ (Vmotion 2.0)، همانند نسل جدید ماکسیما و مورانو، موجب بهبود قابل توجه طراحی وی-موشن این برند شد. در کنار معرفی آخرین طراحی شرکت نیسان، طرح مفهومی وی-موشن ۲، نمایی از نسل بعدی سدان متوسط آلتیما خواهد بود.

** طول، عرض و فاصله‌ی دو محور این خودرو به ترتیب برابر ۴۸۵.۹، ۱۸۹ و ۲۸۵ سانتی‌متر است که طول آن نسبت به نسل حال حاضر آلتیما، ۱.۳ سانتی‌متر کوتاه‌تر و عرض و فاصله‌ی بین دو محور آن به ترتیب ۶ و ۷.۴ سانتی‌متر بلندتر است. فاصله‌ی کمتر دو انتهای خودرو تا چرخ‌ها، ظاهر دینامیکی‌ قوی‌تری نسبت به نسل حال حاضر آلتیما ایجاد کرده است. همچنین نشانه‌های خودروهای لوکس همانند چرخ‌های بزرگ، دستگیره‌های تراشیده‌ و همچنین برعکس باز شدن درها دیده می‌شود. LED-های باریک چراغ‌های جلو و عقب، سطوح شکسته‌ی جانبی، پنل مشکی‌رنگ سقف و جلوپنجره‌ی بزرگ به همراه خطوط تیز به‌کاررفته در این خودرو، آن را از یک خودروی سدان خانوادگی دور کرده است.

** فضای داخلی این خودرو، متشکل از صندلی‌های چرمی با رنگ روشن و مزین به تریم چوبی راه راه است. نمایشگر عریضی در داشبورد جای گرفته که شامل ابزارهای دیجیتالی و رابط مولتی‌مدیا است. برای این که به راننده و سرنشین جلو اجازه‌ی مشاهده‌ی کامل پنل داده شود، قسمت بالایی فرمان بریده شده است و حالت D شکل به خود گرفته است. نمایشگر لمسی که در کنسول مرکزی قرار گرفته است، به سامانه‌ی صوتی و تصویری و مسیریابی و سایر امکانات اختصاص دارد. برای سرنشینان عقب نیز نمایشگر کوچکی تعبیه شده است که برخی اطلاعات را نمایش می‌دهد.

نیسان از مفهومی ویژه نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد

** وی-موشن ۲ به سامانه‌ی رانندگی خودران پروپایلت شرکت نیسان مجهز شده است. این سامانه روی نسل بعدی خودروی الکتریکی نیسان لیف نیز به کار گرفته می‌شود. این سیستم، توانایی کنترل سرعت، ترمز و فرمان را دارد؛ اما برای تعویض خط و یا سبقت گرفتن نیاز است راننده کنترل خودرو را به دست گیرد. سامانه‌ی پروپایلت موجب می‌شود که چراغ‌های جلو پنجره و دیفیوزر عقب روشن شود و از این طریق دیگران می‌فهمند که سیستم خودران این خودرو روشن است.

** به گزارش پایگاه خبری خودرونویس به نقل از زومیت، با این‌که راجع به جزییات سطوح این طرح مفهومی صحبت زیادی نکردیم، اما طراحی کلی خارجی و داخلی این خودرو به همراه سامانه‌ی خودران آن، این سرنخ را می‌دهد که نسل بعدی آلتیما می‌تواند طراحی ماجراجویانه‌ای داشته باشد و مجهز به فناوری‌ خودران باشد.

نیسان از مفهومی ویژه نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد

عناوین دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
داخلی بازنده پیروز است! + تصاویر
رنو کپچر یا سانگ‌یانگ تیوولی؟

بازنده پیروز است! + تصاویر

خارجی ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت
تجربه رانندگی با رنو سیمبل در دمای منفی 7 درجه

ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت

خارجی گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر
تجربه رانندگی با فولکس واگن e-Golf

گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر

داخلی نقاب تازه F3 + تصاویر
تجربه رانندگی با BYD F3 جدید در چین

نقاب تازه F3 + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش، نوشته و عکس: محمدعلی ملاعبداللهی
خارجی کشتی جنگی شورولت + تصاویر
دیدار با شورولت کوروت 1973

کشتی جنگی شورولت + تصاویر

نام خبرنگار: نوشته: محمدباقر وحید/ عکس: عمید ناصر
داخلی رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر
ملاقات با پلیموث باراکودا 1971

رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر