کد خبر: ۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵
مدیرعامل نیسان درمورد تکنولوژی‌های خودران اظهار خوشبینی کرد
خودرونویس: این روزها بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مطرح در حال کار بر روی تکنولوژی‌های جدید برای استفاده در اتومبیل‌های خودران هستند. هر یک از شرکت‌های مطرح جهان در این زمینه خط مشی خاص خود را پیروی می‌کنند و برخی حتی این سیاست‌های خود را علنی کرده‌اند. نیسان یکی از گروه‌های خودروسازی است که اخیرا درمورد آینده صنعت خودرو نظر خود را ابراز کرده است.
خودران ها ایمن تر از انسان هستند

** کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت نیسان به تازگی درمورد مزایای اتومبیل‌های خودران  و در بحث ایمنی اشتیاق خود را برای کار بر روی این سیستم‌ها نشان داده است. با این حال گوسن تاکید کرده که هنوز سال‌های زیادی برای آنکه دخالت انسان از خودرو حذف شود باقی مانده است.

** گوسن که این صحبت‌ها را در یک میزگرد در لاس‌وگاس مطرح کرد به این مورد نیز اشاره کرده است که طرح پایلوت خودروهای خودران نیسان به صورت تدریجی معرفی خواهد شد. نیسان هم اکنون استفاده از سیستم خودران را به شکلی محدود (تک‌لاین) در نیسان سیرا که در ژاپن عرضه می‌شود مهیا کرده و گوسن در این زمینه گفته است که 60 درصد خریداران از این آپشن استفاده کرده‌اند.

** باتوجه بالا بودن عمر این مدل نسبت به اینفینیتی QX50 و نسل بعدی نیسان لیف احتمالا از سال 2018 می‌تواند از سیستم خودران چندلاینه و از سال 2020 تقاطع‌های شهری را هم پشتیبانی کند. گوسن قول داد که از سال 2022 یا 2023 این مدل می‌تواند در تمامی محیط‌ها و شرایط جاده‌ای از قابلیت خودران برخوردار باشد.

خودران ها ایمن تر از انسان هستند

** به طور کلی، مدیرعامل نیسان معتقد است که خودران‌ها و اتومبیل‌های متصل به یکدیگر، ایمن‌تر از انسان هستند. وی در این خصوص اضافه کرده است که 90 درصد تصادفات رانندگی بر اثر خطای انسانی اتفاق می‌افتند و به کمک این تکنولوژی‌ها از مقدار این سوانح کاسته خواهد شد.

** به گزارش خودرونویس گوسن این را هم اضافه کرد که امروزه مردم وقت زیادی را در خودروهایشان می‌گذرانند که این مقدار گاهی به حدود چند ساعت می‌رسد و در این مدت هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند چون دستشان بر روی فرمان است و چشمانشان به جاده دوخته شده که با استفاده از این تکنولوژی‌ها می‌توان فضایی راحت‌تر و شاید حتی بدردبخورتر را ایجاد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
داخلی بازنده پیروز است! + تصاویر
رنو کپچر یا سانگ‌یانگ تیوولی؟

بازنده پیروز است! + تصاویر

خارجی ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت
تجربه رانندگی با رنو سیمبل در دمای منفی 7 درجه

ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت

خارجی گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر
تجربه رانندگی با فولکس واگن e-Golf

گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر

داخلی نقاب تازه F3 + تصاویر
تجربه رانندگی با BYD F3 جدید در چین

نقاب تازه F3 + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش، نوشته و عکس: محمدعلی ملاعبداللهی
خارجی کشتی جنگی شورولت + تصاویر
دیدار با شورولت کوروت 1973

کشتی جنگی شورولت + تصاویر

نام خبرنگار: نوشته: محمدباقر وحید/ عکس: عمید ناصر
داخلی رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر
ملاقات با پلیموث باراکودا 1971

رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر