کد خبر: ۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵
خودرونویس: نیسان به تازگی از سیستم جدیدی بعنوان یک توسعه دهنده برای خودروهای برقی رونمایی کرده که e-POWER نام دارد.
رونمایی از سیستم e-POWER نیسان

**این فناوری جدید تا حدودی شبیه سیستم هیبریدی استفاده شده در بی‌ام‌و i3 است و نیسان پیش از این در خودروی مفهومی Gripz نیز از آن استفاده کرده بود. در سیستم e-POWER، همانند آنچیزی که در خودروهای برقی مرسوم است، یک موتور برقی که وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را برعهده دارد، انرژی خود را از منبع باتری‌ها که توسط یک اینورتر (مبدل برق) به آن متصل شده، بدست می‌آورد.

**اما تفاوت اصلی اینجاست که هنگام خالی شدن انرژی باتری‌ها، اجباری به شارژ کردن آنها وجود ندارد در صورتیکه در خودروهای کاملا برقی عادی، این شرایط وجود دارد. در عوض یک موتور بنزینی کوچک وارد مدار شده و باتری‌ها را شارژ می‌کند. این بدین معنی است که موتور بنزینی صرفا نقش یک ژنراتور یا همان مولد برق را بازی می‌کند و به هیچ عنوان به صورت مستقل در به حرکت درآوردن چرخ‌های خودرو مشارکت ندارد. مشابه این سیستم در بی‌ام‌و REX i3 دیده می‌شود که در آن از یک پیشرانه موتور با حجم ۶۵۰ سی‌سی استفاده شده است. شاید ایده اصلی برای توسعه چنین فناوری، ناراضی بودن مالکان خودروهای برقی از کمبود زیرساخت و جایگاه شارژ و همینطور مراجعه زود به زود برای شارژ کردن باشد

رونمایی از سیستم e-POWER نیسان

**با وجود اینکه پیچیدگی‌های زیادی در طراحی و پیاده سازی این فناوری وجود دارد، جزئیات فنی خیلی زیادی از آن در دسترس نیست اما نیسان وعده داده که از باتری‌های کوچکتری به همراه سیستم e-POWER استفاده خواهد کرد.

**با این وجود گفته شده برخلاف معماری منحصر به‌فرد بام‌و که فقط برای مدل‌های کاملا برقی عرضه شده، نیسان این سیستم را برای تجهیز مدل‌های احتراقی هم برنامه‌ریزی کرده است. همچنین نیسان مدعی شده که فناوری e-POWER گشتاور را همانند تمام مدل‌های برقی موجود سریعا منتقل می‌کند درصورتیکه نسبت به تمامی خودروهای هیبریدی موجود مصرف سوخت بسیار پایینتری داشته و اصلا نیازی به شارژ جداگانه ندارد. نیسان با فروش بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی Leaf، خود را یکی از رهبران بازار خودروهای برقی می‌داند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
خارجی کشتی جنگی شورولت + تصاویر
دیدار با شورولت کوروت 1973

کشتی جنگی شورولت + تصاویر

نام خبرنگار: نوشته: محمدباقر وحید/ عکس: عمید ناصر
داخلی رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر
ملاقات با پلیموث باراکودا 1971

رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر

سدان گل سرسبد سئات + تصاویر
تجربه رانندگی با سئات لئون 5 در FR در پیست آزادی

گل سرسبد سئات + تصاویر

نام خبرنگار: ارشیا عباسی/ عکس: عمید ناصر
شاسی بلند داستر با دیفرانسیل اضافه
اولین تست و بررسی رنو داستر 4WD مدل ۲۰۱۷

داستر با دیفرانسیل اضافه

شاسی بلند جان سخت + تصاویر
تجربه رانندگی با ولوو XC 90 در تهران

جان سخت + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش و نوشته: ارشیا عباسی/ عکس: عمید ناصر
کراس اوور دو دیفرانسیل هیجان‌انگیز
تجربه رانندگی با تویوتا RAV4 فیس‌لیفت 2016

دو دیفرانسیل هیجان‌انگیز

کراس اوور در آرزوی جیپ
تجربه رانندگی با کیا سورنتو 2016 در تهران

در آرزوی جیپ

نام خبرنگار: آزمایش و نوشته: یحیی دادگر/ عکس: عمید ناصر
نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر