کد خبر: ۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵
خودرونویس: دپارتمان گرندپری مرسدس بنز توافقنامه‌ای برای آمادگی حضور در فصل پنجم مسابقات فرمول E را که به‌ صورت دوسالانه برگزار می‌شود، به امضا رساند.
آمادگی مرسدس بنز برای مسابقات فرمول E

 **بخش گرندپری مرسدس بنز در حال حاضر قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک دنیا است. مرسدس بنز برای شرکت در مسابقات فصل ۲۰۱۹/۲۰۱۸ قهرمانی فرمول E با امضای توافقنامه‌ای با کمپانی‌های برگزارکننده، آمادگی حضور خود را اعلام کرده است.

**دپارتمان گرندپری مرسدس بنز در انتظار تایید درخواست خود مبنی بر شرکت در مسابقات توسط فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی است و چنانچه این درخواست تأیید شود، آن‌ها قادر خواهند بود تا در فصل پنجم سری مسابقات فرمول E با یکی از دو تیم آماده‌ی خود حاضر شوند. این اولین فصلی است که رانندگان مجازند تنها از یک اتومبیل برای کل مسابقه استفاده کنند. سیستمی که در حال حاضر برقرار است، استفاده از دو اتومبیل در هر مسابقه است.

**اطلاعیه‌ی مرسدس بنز که از سوی مرکز دپارتمان گرندپری آن‌ها واقع در براکلی منتشر شده است، اشاره به استفاده‌ی گروه الکتریکی مرسدس بنز از ویژگی‌ها و امکانات برجسته‌ی تیم فرمول یک آن‌ها دارد. پیشرانه‌های فرمول یک در سایت تولید پیشرانه‌های قدرتمند آن‌ها در بریکسورث ساخته می‌شوند، جایی‌که پیشرانه‌ی خودروی الکتریکی مرسدس بنز AMG SLS تولید شد، بنابراین این سایت به‌نوبه‌ی خود بهترین مکان برای ساخت پیشرانه‌های مخصوص فرمول E است.

**یک سخنگوی مرسدس بنز اعلام کرده است که به محض تأیید درخواست آن‌ها، ورودشان به مسابقات حتمی است و نیاز به تصمیم‌گیری مجدد وجود ندارد. او می‌گوید: هیچ مانعی در این مرحله وجود ندارد و بنابراین ما بیش از این نمی‌توانیم منتظر بمانیم.

**خودروساز رقیب یعنی BMW نیز از طریق مشارکت با گروه مسابقه‌ای آندرتی در مسابقات فرمول E شرکت می‌کند اما قراردادشان در پایان فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۷ به اتمام می‌رسد، در نتیجه همان طور که مدیر بازاریابی و فروش BMW، ایان رابرتسون اظهار کرده است، آن‌ها می‌توانند برای رقابت با مرسدس بنز با یک تیم قدرتمند ادغام و حاضر شوند.

**او بیان می‌کند:ما از طریق توسعه‌ی باتری‌های خود می‌توانیم تأثیرگذار باشیم، چرا که به موجب آنها می‌توان تمام طول مسابقه را بدون نیاز به توقف ادامه داد و درحالی‌ که از امتیاز حضور طرفداران بسیار در پیست بهره می‌بریم، سازندگان تمایل به همکاری پیدا خواهند کرد و رقابت بین آن‌ها نیز جذاب خواهد بود. پیش‌بینی درست آینده ممکن نیست ولی شراکت ما با آندرتی مزایای خوبی دارد که باعث می‌شود بیش‌تر با ایشان همکاری داشته باشیم.

**اگر مرسدس بنز و بی‌ام‌و هر دو رشته‌ی تیم‌های کارخانه‌ای را برای مسابقه در فصل ۲۰۱۹/۲۰۱۸ انتخاب کنند، آن‌ها در برابر تیم‌هایی چون تیم مسابقه‌ای نوپای جگوار، تیم مسابقه‌ای آئودی که همکاری‌اش با تیم اسپورت‌لاین ABT را افزایش داده و تیم آدامز رنو مسابقه خواهند داد.

عناوین دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
داخلی بازنده پیروز است! + تصاویر
رنو کپچر یا سانگ‌یانگ تیوولی؟

بازنده پیروز است! + تصاویر

خارجی ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت
تجربه رانندگی با رنو سیمبل در دمای منفی 7 درجه

ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت

خارجی گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر
تجربه رانندگی با فولکس واگن e-Golf

گلف با ولتاژ بالا! + تصاویر

داخلی نقاب تازه F3 + تصاویر
تجربه رانندگی با BYD F3 جدید در چین

نقاب تازه F3 + تصاویر

نام خبرنگار: آزمایش، نوشته و عکس: محمدعلی ملاعبداللهی
خارجی کشتی جنگی شورولت + تصاویر
دیدار با شورولت کوروت 1973

کشتی جنگی شورولت + تصاویر

نام خبرنگار: نوشته: محمدباقر وحید/ عکس: عمید ناصر
داخلی رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر
ملاقات با پلیموث باراکودا 1971

رستگاری در 6 ثانیه + تصاویر

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر