درباره ما

 چرا خودرونویس؟

طی نخستین ماه‌های سال 1395، پایگاه خبری «خودرونویس» در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که صنعت خودرو ایران وارد دوران تازه‌ای از تاریخ فعالیت خود شده بود. پس از تصویب برجام و لغو بسیاری از تحریم‌ها، بازار مذاکره خودروسازان بزرگ دنیا با شرکت‌های خودروسازی ایران رونق گرفته بود و قراردادهای همکاری جدید به امضا می‌رسید.

این دوران از آن جهت حائز اهمیت است که خودروسازان ایرانی تا پیش از آن، گذشته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بودند و هیچ‌گاه نتوانسته بودند آن‌طور که باید و شاید در قامت یک خودروساز عرض اندام کنند.

در این زمان، شرایط اما به گونه دیگری بود و خودروسازان ایرانی دریافته بودند که بیشتر شرکت‌های بزرگ دنیا تشنه ورود به بازار نوظهور ایران هستند. مهم‌تر از همه آن که، آن‌ها متوجه بودند نباید بازار داخلی را دو دستی تقدیم شرکت‌های خارجی کرد و می‌بایست با تدبیر و عاقبت اندیشی، بسیاری از مشکلات و تنگناهای گذشته را فروکاست و گام در راهی جدید گذاشت. با تکیه بر چنین دیدگاهی مذاکرات و رفت و آمدهای پیگیری می‌شد.

در این میان اما جامعه ایران، ناظران و آگاهان صنعت خودرو با وسواس بیشتری موضوعات را رصد و پیگیری می‌کردند و از زوایای مختلف تمام رویدادهای این بخش را مورد ارزیابی قرار می‌دادند. این دوران را به واقع می‌توان فصلی جدید در عرصه رسانه‌های تخصصی خودرو کشور به شمار آورد. چه بسا بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با سابقه این حوزه در پی گستره تحولات از سطح به عمق نفوذ کرده و با ذکاوت بیشتر به واکاوی موضوعات می‌پرداختند.

تا پیش از آن اگرچه رسانه‌های ایران موضوعات روزمره صنعت خودرو را پوشش می‌دادند، اما در این میان بودند روزنامه‌نگاران و خودرونویسانی که با تکیه بر دانش، تجربه و روابط گسترده خود، بسیار اثرگذار ظاهر شده و با وسواس بیشتری سوژه‌های خبری این حوزه را پیگیری می‌کردند.

پایگاه خبری «خودرونویس» اگرچه در این دوران یک رسانه نوپا است، اما با توجه به اینکه مدیران و گردانندگان آن از تجربه طولانی فعالیت خبری تخصصی در این حوزه، کشف استعدادها و پرورش خودرونویسان و همچنین راه اندازی و مدیریت برخی رسانه‌های تخصصی خودرو را برخوردار بودند، با سبک و سیاقی متفاوت گام در راه گذاشته و در تلاش برای گشایش دریچه‌های جدید پیش روی مخاطبان برآمدند. بر این باوریم که در فضای جدیدی که پیش روی صنعت خودرو ایران قرار گرفته است، می‌بایست در عرصه رسانه‌ای نیز نگاهی نو، طولانی مدت و هوشمندانه داشت.

رسالت پایگاه خبری «خودرونویس» نه تخریب، نه تهدید و نه فرافکنی و تشویش اذهان عمومی است، بلکه این رسانه تلاش می‌کند تا در سایه اخلاق، «نقد منصفانه» و توجه به تمام دیدگاه‌های موجود در این بخش، نیازهای اساسی مخاطبان خود را پیگیری کرده و در جهت رضایت آن‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی گام بردارد. از این رو برای توسعه فعالیت‌های خود تلاش کرده است تا به همت گروهی از خودرونویسان جوان، مجرب و توانمند و البته با تکیه بر تجربه چندساله در این حوزه، برنامه‌های خود را دنبال کند.

معتقدیم که باید صنعت خودرو را که ثمره تلاش‌های انسان‌های بزرگ و مجاهد است، به عنوان سرمایه ملی و خدادای حفظ کرد و در جهت اعتلای آن کوشید. بر این اساس پرهیز از هر گونه رویکرد جانبدارانه در دستور کار پایگاه خبری «خودرونویس» قرار گرفته و می‌کوشد تا برپایه دانش نوین روزنامه نگاری و همچنین تکنولوژی‌های روز دنیا در عرصه انعکاس اخبار «مخاطبان واقعی» را برای حیات خود برگزیند.

هرچند تنها منبع اصلی درآمدزایی این رسانه، تبلیغات شرکت‌های خودروسازی، صنایع، صنوف و مشاغل حوزه خودرو و دیگر گروه‌های اقتصادی خواهند بود، اما نگاه واقع بینانه به جریان های خبری صنعت خودرو و پرهیز «درآمدزایی با هر روشی»، سرلوحه کارمان خواهد بود و در این راه تلاش خواهیم کرد تا با اغنای مخاطبان و افزایش روزافزون تعداد آن‌ها فضای توجیه پذیری را برای این مجموعه‌ها بر پایه «حقیقت رسانه‌ای» فراهم کنیم.

اگرچه در شرایط فعلی تعداد قابل توجهی از رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو در ایران فعالیت می‌کنند، اما معتقدیم که در فضای رقابتی «اخلاق» معیار اصلی و تعیین کننده است و صرف‌نظر از هر گونه انحراف، مسیر و هدف خود را دنبال خواهیم کرد. برپایه این اعتقاد راسخ دست یکایک همراهان و مخاطبان گرامی را به گرمی می‌فشاریم و تمام انتقادات این بزرگواران را به گوش جان خریداریم.


پربحث ترین عناوین
سربلند در جاده‌های ناهموار + تصاویر
تجربه رانندگی یک روزه با بی وای دی S6

سربلند در جاده‌های ناهموار + تصاویر

آرایشی تازه بر صورت ببر چینی + تصاویر
آزمایش فنی کاپرا 2 محصول جدید گروه بهمن

آرایشی تازه بر صورت ببر چینی + تصاویر

پریوس روی باند پرواز + تصاویر
بررسی فنی کم‌مصرف‌ترین خودروی بازار

پریوس روی باند پرواز + تصاویر

زیبایی یا کارآیی؟+ تصاویر
رنو سیمبل در برابر چری آریزو5

زیبایی یا کارآیی؟+ تصاویر

بازنده پیروز است! + تصاویر
رنو کپچر یا سانگ‌یانگ تیوولی؟

بازنده پیروز است! + تصاویر

ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت
تجربه رانندگی با رنو سیمبل در دمای منفی 7 درجه

ارزانترین رنو وارداتی در مصاف جاده های سخت

الهه پارادوکس
اولین تجربه رانندگی با سایپا ساینا

الهه پارادوکس

پیروزی DS در نیویورک
نتیجه مسابقه فرمول الکترونیکی آمریکا

پیروزی DS در نیویورک

مرسدس یک قدم جلوتر از بقیه
نتیجه روز نخستین مسابقه فرمول 1 بیت بریتانیا

مرسدس یک قدم جلوتر از بقیه

50 اسب بخار میلیون دلاری
فراری از جدیدترین پیشرانه اش در بریتانیا استفاده می کند

50 اسب بخار میلیون دلاری

نخستین آلمانی مسابقات Formula e
آئودی به فرمول الکتریکی پیوست

نخستین آلمانی مسابقات Formula e

رقابت تنگاتنگ مرسدس و فراری
نتیجه مرحله تعیین خط مسابقه فرمول ۱ اتریش

رقابت تنگاتنگ مرسدس و فراری

بازگشت طوفانی BMW به رقابت
نتیجه مسابقه DTM نوریس رینگ آلمان

بازگشت طوفانی BMW به رقابت

پیروزی هیوندای در رالی لهستان
نیویل برد و به صدر نزدیکتر شد

پیروزی هیوندای در رالی لهستان

نظرسنجی
نظر شما در رابطه با طراحی پایگاه خبری خودرونویس چیست؟
خوب
متوسط
ضعیف
آرشیو ماهنامه نسل برتر